- Στο κέντρο της Αθήνας, τον Δεκαπενταύγουστο. Στιγμιότυπα από την πρωτεύουσα σε μια παραδοσιακά ήσυχη ημέρα.
Μόλις 90 δευτερόλεπτα χρειάστηκε στις 10 το πρωί σήμερα, 15 Αυγούστου, για να διασχίσουμε την οδό Ακαδημίας από την αρχή της, στην Πλατεία Κάνιγγος, μέχρι το τέρμα της που οδηγεί στην είσοδο της Βουλής από την οδό Βασ. Σοφίας, με μια ταχύτητα περίπου 45 χιλιομέτρων και χωρίς να συναντήσουμε κόκκινο σηματοδότη. Το ίδιο και το μεσημέρι. Όταν για την ίδια απόσταση χρειαζόμαστε το λιγότερο 10 λεπτά σε ώρα αιχμής μια καθημερινή ημέρα του χειμώνα, καθώς το μποτιλιάρισμα είναι, σχεδόν καθημερινά, έντονο. Την εικόνα αυτή αντικρίσαμε σε όλες τις κεντρικές αρτηρίες της πρωτεύουσας σε μικρή βόλτα που κάναμε, σε μια από τις παραδοσιακά πιο ήσυχες ημέρες του χρόνου για την Αθήνα.
Ελάχιστα αυτοκίνητα, λίγο περισσότερα ταξί, τα περισσότερα σταματημένα σε αυτοσχέδιες ουρές, περιμένοντας για ώρες κάποιον πελάτη και μερικά λεωφορεία.
Λιγοστοί και οι επιβάτες που περίμεναν το τραμ στην πλατεία Συντάγματος με κατεύθυνση το Φάληρο, περισσότεροι ηλικιωμένοι που με το καπέλο τους, ετοιμάζονταν για ένα περπάτημα στην όμορφη παραλιακή του Φαλήρου.
Στον Άγνωστο Στρατιώτη ένα γκρουπ τουριστών απαθανάτιζε την αλλαγή της φρουράς και πήγαιναν δίπλα στους τσολιάδες για αναμνηστικές φωτογραφίες. Ένας φωτογράφος προσπαθούσε να τους πείσει να τους βγάλει φωτογραφία, ταΐζοντας τα περιστέρια. Όμως, η νέα τεχνολογία, τα smart phones που απαθανατίζουν σκηνές και σχεδόν σε «ζωντανό χρόνο» στέλνουν φωτογραφίες σε φίλους σε όλο τον κόσμο, έχει επηρεάσει καθοριστικά την εργασία των υπαίθριων φωτογράφων, που πριν από μερικά χρόνια δεν πρόφταιναν να αλλάζουν το παραδοσιακό φιλμ στις κάμερές τους.
Την ίδια ώρα, από την κάτω πλευρά του Συντάγματος ακούγεται η κόρνα που καλεί τους λιγοστούς τουρίστες να επιβιβαστούν, καθώς ξεκινάει το δρομολόγιο για τον μικρό γύρο της Αθήνας.
Στο Παναθηναϊκό Στάδιο, συναντάμε περισσότερους τουρίστες που θαυμάζουν το Στάδιο όπου έγιναν οι πρώτοι σύγχρονοι Ολυμπιακοί Αγώνες το 1896. Μέσα στη ζέστη συναντάμε έναν Βρετανό τουρίστα να ετοιμάζεται να ξεκινήσει τρέξιμο. Τον προσεγγίζουμε. «Είμαι με διακοπές με την οικογένεια μου. Θα επιστρέψω στην Αθήνα για τον κλασικό Μαραθώνιο στις 11 Νοεμβρίου και βρήκα την ευκαιρία να προπονηθώ στην κλασική διαδρομή. Έχετε την Ακρόπολη, αυτό το μοναδικό μνημείο πολιτισμού όλου του κόσμου, όμορφες παραλίες μόλις 10 λεπτά από το κέντρο της πρωτεύουσάς σας, έχετε και την κλασική διαδρομή του Μαραθωνίου, μπορείτε να κάνετε ξανά την Αθήνα μια από τις τουριστικές πρωτεύουσες του κόσμου», μας λέει και ξεκινά την προπόνησή του.
Στον Εθνικό Κήπο, λίγος ο κόσμος, πρωί ακόμη άλλωστε και αργία. Η κρίση δείχνει να έχει αφήσει τα σημάδια και σε μια από τις μοναδικές οάσεις της πρωτεύουσας, όμως εξακολουθεί να αποτελεί μια ανάσα για τους Αθηναίους και του επισκέπτες τους.
Σε μερικά λεπτά βρισκόμαστε στην Ομόνοια. Και εκεί ελάχιστος κόσμος, ελάχιστοι και οι οικονομικοί μετανάστες που κυκλοφορούν στους γύρω δρόμους, τίποτα δεν θυμίζει την καθημερινή εικόνα της περιοχής.
Τα περισσότερα περίπτερα στο κέντρο κλειστά, όπως κλειστά και αρκετά από τα καφενεία, άλλα λόγω διακοπών και άλλα επειδή οι ιδιοκτήτες τους βρήκαν την ευκαιρία να προχωρήσουν σε μια μικρή ανακαίνιση για να υποδεχτούν τους θαμώνες τους με το τέλος των καλοκαιρινών διακοπών.
Πριν αποχαιρετίσουμε τη διαφορετική Αθήνα για μια βόλτα στην παραλιακή, πάμε μέχρι την κορυφή του Λυκαβηττού. Άλλωστε, οι αποστάσεις διανύονται σε μερικά λεπτά. Συναντάμε μια παρέα από νέα παιδιά γύρω στα 25, από γονείς Ελληνοαυστραλούς, να μιλάνε αγγλικά και ελληνικά. «Είναι η τρίτη φορά που ερχόμαστε Ελλάδα και κάθε φορά μένουμε δύο μέρες στην Αθήνα πριν πάμε στα υπέροχα ελληνικά νησιά. Η Αθήνα είναι μια υπέροχη πρωτεύουσα. Νιώθουμε ασφαλείς, αισθανόμαστε τη ζωντάνια μιας πόλης που δεν κοιμάται ποτέ. Θα ξανάρθουμε», μας λένε στέλνοντας ένα αισιόδοξο μήνυμα ότι η κρίση δεν έχει επηρεάσει το πώς βλέπει την Ελλάδα η νέα γενιά τουριστών που έρχεται στη χώρα μας, παρά την αρνητική προβολή στα ξένα ΜΜΕ των τελευταίων χρόνων.
www.kathimerini.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου