Ο Δήμος Αθηναίων θα «υιοθετήσει» το λεγόμενο «καφενείο Πικιώνη», που πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα εξαιτίας των ανησυχιών για τον μελλοντικό του χαρακτήρα, όταν φυσικά επαναλειτουργήσει. Την ίδια στιγμή, ζήτημα ασφάλειας στον λόφο του Φιλοπάππου θέτει σε ανοιχτή επιστολή του στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Χρήστο Παπουτσή, ο πρόεδρος του θεάτρου «Δόρα Στράτου» Αλκης Ράφτης εξαιτίας της αύξησης των κρουσμάτων παραβατικότητας κατά τον τελευταίο μήνα.
Οι δύο όψεις του Φιλοπάππου
- Δημητρης Ρηγοπουλος, Η Καθημερινή, Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011
Μια ευχάριστη εξέλιξη από το μέτωπο της αποκατάστασης του καφενείου (περιπτέρου) Πικιώνη και η κραυγή απόγνωσης των ανθρώπων του θεάτρου «Δόρα Στράτου» στην άλλη πλευρά του λόφου του Φιλοπάππου δίνουν τον τόνο της αθηναϊκής ειδησεογραφίας με φόντο έναν από τους λιγοστούς φάρους πνευματικότητας και φυσικού κάλλους που μας έχουν απομείνει στην Αθήνα.
Υστερα από πρωτοβουλία του επικεφαλής της παράταξης «Επιμένουμε Αθήνα» Γιώργου Αμυρά, ο Δήμος Αθηναίων «υιοθετεί» το λεγόμενο «καφενείο Πικιώνη» που πρόσφατα ήρθε στη δημοσιότητα εξαιτίας της ανησυχίας για τον χαρακτήρα του όταν με το καλό επαναλειτουργήσει. Στο ψήφισμα που ενέκρινε το Δημοτικό Συμβούλιο ζητείται να διαχωριστεί η αποκατάσταση και συντήρηση του καφενείου από τη λειτουργία του, όπως και η συμμετοχή του Δημοτικού Συμβουλίου στη διαμόρφωση των όρων λειτουργίας του καφενείου.
Προτείνεται να λειτουργήσει με ποιοτικά κριτήρια στους όρους του διαγωνισμού, που θα εξασφαλίζουν σεβασμό προς τον αρχαιολογικό χώρο, το μνημείο και το πνεύμα του αρχιτέκτονα, χαμηλές τιμές προϊόντων, ελεύθερη πρόσβαση των περιπατητών του λόφου στο στέγαστρο του καφενείου, χωρίς την υποχρέωση κατανάλωσης και χωρίς κρατήσεις του χώρου για κέτερινγκ και δεξιώσεις.
Αν όμως το καφενείο λειτουργήσει ξανά το καλοκαίρι, όπως προβλέπεται, θα πρέπει να έχει αντιμετωπιστεί το ζήτημα της ασφάλειας στον λόφο του Φιλοπάππου όπως το θέτει σε ανοιχτή επιστολή του στον υπουργό Προστασίας του Πολίτη, Χρήστο Παπουτσή, ο πρόεδρος του Θεάτρου «Δόρα Στράτου» κ. Αλκης Ράφτης. Αφορμή, ο πολλαπλασιασμός ιδιαίτερα ανησυχητικών κρουσμάτων παραβατικότητας κι αφού πρώτα οι επανειλημμένες καταγγελίες προς το Αστυνομικό Τμήμα Ακροπόλεως δεν έφεραν κανένα αποτέλεσμα.
Ο κ. Ράφτης αναφέρεται σε σειρά κρουσμάτων μόνο τον τελευταίο μήνα, ενδεικτικά της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί: άγνωστος επιτέθηκε σε μια κυρία μέσα στον χώρο του θεάτρου, τη χτύπησε, την έριξε κάτω, της τράβηξε τον σταυρό από το λαιμό, της πήρε το κινητό τηλέφωνο και εξαφανίστηκε. Στις 17 Ιανουαρίου επίσης άγνωστος έσπασε το τζάμι του αυτοκινήτου μέσα στον περιφραγμένο χώρο του θεάτρου αποσπώντας ό, τι βρήκε μέσα.
Την ίδια περίοδο διέρρηξαν τα καμαρίνια και αφαίρεσαν τα μικροπράγματα που υπήρχαν μέσα. Και το πιο αποκρουστικό: βρέθηκε πτώμα σε αποσύνθεση λίγα μέτρα έξω από την περίφραξη. Ηταν εκεί ένα μήνα χωρίς κανείς να το αντιληφθεί. «Τον τελευταίο χρόνο», γράφει ο κ. Ράφτης, «τα κρούσματα είναι πάρα πολλά, ενώ πριν ήταν σπάνια. Διαρρήξεις ή απόπειρες διάρρηξης, σπασίματα αυτοκινήτων, κλοπές και φθορές των εγκαταστάσεων είναι συνεχή φαινόμενα. Αν περπατήσετε στον λόφο Φιλοπάππου θα βρείτε παντού γυναικείες τσάντες, πορτοφόλια, προσωπικά μικροαντικείμενα, σύριγγες».
Τους χειμερινούς μήνες 100 περίπου άτομα μαθαίνουν ελληνικούς χορούς σε καθημερινή βάση, ενώ το καλοκαίρι αυτός ο αριθμός πολλαπλασιάζεται φτάνοντας και τους 800, Ελληνες και ξένους, θεατές των παραστάσεων του θεάτρου. Κάτι πρέπει να γίνει. Αμεσα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου