Δημητρης Pηγοπουλος, Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, Kυριακή, 28 Nοεμβρίου 2010Η «Τεχνόπολις» (Πειραιώς 100) είναι αυτόνομος οργανισμός, με αποτέλεσμα να συμβαίνει το φαινομενικά παράδοξο: ύστερα από διεθνή διαγωνισμό, ο Πολιτισμικός Οργανισμός του Δήμου Αθηναίων (ΠΟΔΑ) καταβάλλει στην «Τεχνόπολις Δήμου Αθηναίων Α.Ε.» 1.200.000 ευρώ ετησίως για να μπορεί να χρησιμοποιεί τους χώρους του συγκροτήματος. Ο δήμος, δηλαδή, εκταμιεύει 1.200.000 ευρώ και τα δίνει σε μία ουσιαστικά θυγατρική του εταιρεία.
Ο πρόεδρός της, ο κ. Φώτης Ιγνατίου, δεν βλέπει καμία παραδοξότητα και μας λέει πως «η Τεχνόπολη είναι απολύτως αυτοχρηματοδοτούμενη». Αυτοχρηματοδοτούμενη με δύο βασικούς τρόπους: βάζοντας ζεστό, «έτοιμο» δημοτικό χρήμα στα ταμεία της και επινοικιάζοντας τους χώρους της σε ιδιώτες που θέλουν να διοργανώσουν εκδηλώσεις (φεστιβάλ, συναυλίες, εταιρικές παρουσιάσεις, κ.ά.). Τμήμα του δημοτικού ενοικίου κάλυψε και το χρέος των 880 χιλιάδων ευρώ που κληρονόμησε από τις προηγούμενες διοικήσεις (κατά σειρά των κ. Παπαθανασίου, Λουκάκου, Μυτιληναίου). Πάντως, το 1.200.000 ευρώ εισπράττεται από το 2005.
Εντεκα χρόνια μετά την έναρξη της λειτουργίας της η Τεχνόπολη μοιάζει να μην έχει αποκτήσει ταυτότητα. Διαφωνεί ο κ. Ιγνατίου. «Τα έσοδα αυτά επανατοποθετούνται σε κοινωνικές εκδηλώσεις», υπογραμμίζει ο κ. Ιγνατίου. «Για παράδειγμα στους χώρους μας φιλοξενούμε κάθε χρόνο εκθέσεις του ΚΕΘΕΑ, την ετήσια έκθεση του Εικαστικού Επιμελητηρίου, μπαζάρ, κ.ά.)». Και υπενθυμίζει ότι «το 40% των εκδηλώσεων στην Τεχνόπολη είναι χωρίς εισιτήριο». Στις αιτιάσεις περί έλλειψης ταυτότητας ο πρόεδρος της Τεχνόπολης επίσης έχει άλλη άποψη. «Είμαστε πολυχώρος με υποστήριξη στους νέους και στα εικαστικά. Προσφέρουμε βήμα και στους νέους και στους εικαστικούς, επειδή αναγνωρίζουμε την έλλειψη υποδομών στήριξης», αντιπαρέρχεται.
Εκεί που θα μπορούσε σήμερα να δοθεί βάρος είναι στην αύξηση των σταθερών σημείων ενδιαφέροντος μέσα στην Τεχνόπολη. Ενώ είναι ανοιχτή σε καθημερινή βάση κι αυτό είναι σημαντική πρόοδος σε σχέση με το πρόσφατο παρελθόν (λειτουργεί ένα μικρό αναψυκτήριο από τις 7 το απόγευμα μέχρι τα μεσάνυχτα και η παιδική χαρά), τις ημέρες που δεν φιλοξενείται κάποιο φεστιβάλ ή έκθεση υπάρχουν σημαντικά περιθώρια βελτίωσης. Σε αυτή την κατεύθυνση λειτούργησε το Μουσείο Μαρία Κάλλας, το οποίο σήμερα είναι κλειστό εξαιτίας της ανακαίνισής του και της επέκτασής του σε μεγαλύτερο χώρο. Ο πρώτος όροφος έχει ολοκληρωθεί, αλλά η αποπεράτωσή του έχει κολλήσει στην έωλη, προς το παρόν, συμφωνία με τον συλλέκτη Νίκο Χαραλαμπόπουλο. «Μπορεί να ξαναλειτουργήσει μέχρι το τέλος της χρονιάς», υπόσχεται ο κ. Ιγνατίου. Εναλλακτικό σημείο ενδιαφέροντος μία έκθεση για τον Ελαιώνα στον Πύργο του συγκροτήματος.
Κάποτε η Αθήνα ήταν η πόλη μας. Αραγε εξακολουθεί να είναι ή έχει γίνει ένα παζάρι ποικίλων εθνοτήτων και θρησκευτικών δογμάτων που προσπαθούν να μας επιβληθούν με την επίκληση ανθρωπίνων και άλλων δικαιωμάτων που προστατεύονται από τον ΟΗΕ, την ΕΕ και από τον... Αλλάχ;;;
Κυριακή 28 Νοεμβρίου 2010
Τεχνόπολις: Εντεκα χρόνια μετά, παραμένει χωρίς ταυτότητα
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου